Betalningsvillkor

Priser

Våra priser är inklusive 25% moms. Då varan läggs i kundkorgen är momsen inkluderad.

Betalning

Du kan betala med bankkort, VISA, Eurocard/Mastercard. Ange kortnummer, giltighetsdatum och kontrollsiffror vid beställningen. Betalar du via konto-/kreditkort tillkommer inga andra utgifter än de som anges. Beloppet på din beställning dras från ditt konto då du bekräftar köpet.Du kan inte beställa mot postförskott.

Det är inte möjligt att betala via post- eller bankgiro.

Leveransvillkor och fraktkostnader
Leverans sker normalt inom 2-4 arbetsdagar. Följesedel/kvitto bipackas.
Följesedeln/kvittot ska användas vid byte eller reklamation.

Betalningar

När du valt det du vill köpa, skall du välja det betalningssätt du vill betala med. Du fyller i de uppgifter vi ber dig om, personnummer vid Klarna Fakturabetalning, kortnummer, giltighetstid och eventuellt en säkerhetskod vid kortbetalning. Kortbetalningen hanteras av Payson i enlighet med säkerhetskraven för PCI DSS.

Är det säkert att betala med kort över Internet?
Någon reell risk med kortbetalningar över nätet finns inte. Att kortnumret skulle snappas upp när det passerar över Internet för att sedan missbrukas är i princip endast en teoretisk risk. Det skulle innebära ett oerhört arbete bara att ”fånga upp” kortnumret just i det ögonblink det går över nätet. Dessutom används kraftfulla krypteringar och autentiseringar vid överföringen av betaltransaktionen. Det är dessa säkerhetslösningar som gör att intrång i princip är omöjliga.

Integritet
Dina uppgifter om adress, telefonnummer, e-mailadress använder vi enbart för att kunna skicka varorna och för att kunna informera dig om det uppstår problem med leveransen. E-mailadressen används alltid eftersom vi mailar en orderbekräftelse.

Om du anmält att du vill ha information om våra nyheter via e-mail kommer vi att använda din e-mailadress för utskick. Du kan när som helst ange om du inte längre vill ha vår information. Är du med i tävlingar på hemsidan kommer vi använda dina uppgifter för att meddela dig och för att kunna skicka vinsten.

Format lämnar inte ut dina uppgifter till någon tredje part.

Orderbekräftelse
När du beställt via internet kommer en orderbekräftelse via e-mail. Kontrollera att uppgifterna överensstämmer med din beställning. Om inte, kontakta snarast Format, design@format.se eller tel. 031-80 27 12.

Returrätt eller reklamation
Du kan inom två veckor från köpet ångra dig och returnera produkten. Du får pengarna tillbaka, men betalar returfrakten. Vid fel på varan, kontakta oss omgående via mail design@format.se för byte eller retur. Fakturan/kvittot på din betalning måste alltid medfölja.

Returnera varan till:

Format
Karl Gustavsgatan 1B
411 25 Göteborg

Förbehåll
Vi reserverar oss för eventuella felaktigheter i all text (inkl. prisuppgift) och förbehåller oss rätten till prisändring.

Köpvillkoren gäller från det att ordern behandlats av kundtjänst. Eventuella erbjudanden gäller endast angiven tid eller så länge lagret räcker.

 

Betalning med Klarna

Handla nu – betala efter leverans!

När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betalningstid – alltid minst 14 dagar
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning

Betalningsvillkor

Kredittiden för detta köp är 14 dagar från fakturadatum. Fakturan skickas i samband med leveransen. I enighet med avtalet med e-­‐butiken debiteras en fakturaavgift om 0 kr.

Om betalning uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 60,00 kr, samt en dröjsmålsränta om 25,00 % plus gällande referensränta. Sker ingen betalning därefter kan fordran därefter komma att överlämnas för inkassohantering där ytterligare inkassokostnader kan tillkomma.

Kreditprövning

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du får då en kopia på kreditupplysningen per post.

Omvandling av faktura till en flexibel delbetalning

När du har fått hem din faktura kan du, i stället för att betala hela fakturan på en gång, erbjudas att betala in ett lägre belopp och på så sätt göra om din faktura till en flexibel delbetalning. Detta innebär att du betalar i din egen takt med minst 50 kr per månad. Den effektiva räntan vid ett köp om 10 000 kr, 29 kr i månatlig administrativ avgift, 19,90% i rörlig ränta och betalning över 12 månader är 29,22%. Varje delbetalning blir då 955 kr per månad och din totalkostnad blir 11 458 kr.

För omvandling av din faktura till en flexibel delbetalning gäller följande allmänna villkorHär hittar du även information om Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation.

Personuppgiftshantering

Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter främst i syfte att utföra identifikation, kundanalys, kreditkontroll, marknadsföring och affärsutveckling. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte. Se Klarnas dataskyddspolicy för en närmare beskrivning av Klarnas personuppgiftsbehandling.

Genom att använda Klarna Faktura godkänner du vår användning av dina personuppgifter i enlighet med Klarnas dataskyddspolicy, inklusive överföring till särskilt utvalda partners eller till stat utanför EU/EES-­‐området.

* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.

Har du några ytterligare frågor eller funderingar, är du välkommen att ringa Klarna på 08- 120 120 10 Mån-Tors mellan 08.30 – 20.00, fredagar 08.30-17.00 och helger 10.00 – 17.00.

 

Betalning med Payson

Använd Payson för att enkelt och tryggt betala till oss.

Med Payson kan du sätta in pengar med VISA, MasterCard samt internetbank (Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea).

Läs mer om Payson här: www.payson.se

 

Betalning med PayPal

Handla lugnt och tryggt.

Du kan känna dig trygg när du handlar med PayPal. De uppgifter du registrerar på ditt konto och all kommunikation mellan dig och PayPal är krypterad. Dina betalningsuppgifter lagras på våra servrar och delas aldrig med de webbplatser du handlar på. Vårt team av specialister övervakar transaktioner dygnet runt, så vi kan identifiera misstänkta transaktioner innan skadan har skett. Vi erbjuder dessutom köparskydd så att vi kan hjälpa dig att få tillbaka pengarna om något skulle gå snett med ett köp förutsatt att några få krav är uppfyllda.

Vare sig du köper eller överför pengar vet du att du kan känna dig trygg med PayPal.

Köparskydd

Om du inte får en vara du har köpt eller om varan skiljer sig markant från beskrivningen kan vi hjälpa dig att få pengarna tillbaka. Exempel på när du täcks av köparskydd: Du får inte din vara; du har beställt en dvd-spelare men får en stereo; du har köpt tre varor, men får bara två; du får varan, men viktiga delar saknas (och det har säljaren inte informerat om vid försäljningen).
Oavsett var du handlar på nätet kan du dra nytta av PayPals köparskydd, förutsatt att några få villkor är uppfyllda:
Villkor

  • Du har köpt en fysisk vara som kan skickas med post/speditör.
  • Du har betalat hela beloppet för varan i en enda betalning med PayPal.
  • Du har inlett en tvist inom 45 dagar efter inköpsdatum. Om du och säljaren inte kan komma fram till en lösning inom 20 dagar efter att du har inlett tvisten ska du ha eskalerat tvisten till ett krav.Undantag

Du täcks inte av köparskyddet om du har köpt varor som strider mot PayPals och eBays användaravtal, ej fysiska varor (t.ex. tjänster eller digitala varor), fast egendom, företag, fordon, specialtillverkade varor, flyg- och andra resebiljetter samt varor som motsvarar kontanter (t.ex. presentkort).
Så här fungerar det

  1. Kontrollera att ditt köp uppfyller villkoren.
  2. Logga in på ditt PayPal-konto och inled en tvist i Problemhanteringscentret inom 45 dagar efter köpet.
  3. Vänta på svar från säljaren. Ni har 20 dagar på er att komma överens om en lösning.
  4. Om ni inte kan komma överens om en lösning inom 20 dagar måste du logga in på ditt PayPal-konto och eskalera tvisten till ett krav. Det innebär att du ber PayPal fatta beslut i fallet.

Obs! Tidsgränserna måste hållas, annars kan vi inte hjälpa dig.
Se fullständiga villkor i vårt användaravtal